handmade by mallan

handmade cards by mallan

Julkort 2013 – sista delen ”gott och blandat”

Här kommer de sista julkorten för 2013. Det blir ett samlat inlägg med lite gott och blandat.

Julkort 2013 - rött kort, järnek
Rött kort, järnekspapper och cirkel med ”God jul”.

Julkort 2013, prickigt, hjärtan o silvertråd
De här korten har jag visat tidigare, men här är en bättre bild än mobilbilderna.

Julkort 2013 - Grått, snögubbe
Jag stämplade en jultext på grått papper med Versamark som jag embossade i vitt. Sedan stansade jag ut en snögubbe. Jag chalkade kanterna med ljusblå färg och ritade dit armar och ansikte/knappar. Näsan klippte jag ut i orange cardstock.

Julkort 2013 - rött kort, prickigt papper, hjärta o silvertråd
Här har jag gjort rött kort, prickigt papper med grönt och blått i, silvrig tråd och utstansat hjärta som jag fyllde med stickles.

Julkort 2013 - järnek, hjärta
Här använde jag mänsterpapper på hela framsidan, så att kortbasen inte syns. Jag fyllde i de röda bären med glossy accent och satte tre halvpärlor i hörnet och ett rött hjärta med ”god jul” på.

Julkort 2013 - remsor o snöflingor
Jag försökte efterapa washitejp igen genom att ta olika pappersremsor och klippa i olika längder och bredder. Jag stansade ut snöflingor och gjorde en prick med rött glitterlim i varje flinga.

Julkort 2013 - blått o paket
Blått kort med paket gjort av olika papper. Det här hittade jag flera olika varianter till på Pinterest och jag använde både ett tjockt silvrigt band och ett tunt för att knyta rosett.

Julkort 2013 - Grått kort, paket
Ett liknande paketkort, det går ju att göra väldigt många varianter på det här. Lite pilligt innan jag kom på vilka mått jag skulle ha och knyta rosetter behöver jag öva på 😉

Julkort 2013 - vitt kort, prickigt papper o god jul
Sista kortet är ett vitt kort med prickigt papper. Det här gjorde jag ju som sagt många varianter på och på det här klistrade jag fast bokstäver i svart.

2 svar till “Julkort 2013 – sista delen ”gott och blandat”

  1. Piia Karlsson 6 februari, 2014 kl. 14:43

    Jättefina kort! Jag har lagt till din blogg på Handuniks blogglista. Hoppas det är ok.

Kommentera

