handmade by mallan

handmade cards by mallan

Julkort 2011 – granar

Det här kortet finns det många varianter till på nätet. Såg idén med månen för länge sedan (fast då med solnedgång och har velat göra det länge).

Granar
Det blev ganska många kort med granar och inte ett enda kort var det andra riktigt likt.

Granar på sne
På vit cardstock stämplade jag granar med grön stämpelfärg. När det torkat målade jag sedan himmel med två olika blå färger chalks. En utstansad cirkel fick vara måne. Längst ner klistrade jag fast vitt papper (kommer inte ihåg vad det heter, men det är fin struktur i pappret) som jag rev i ena kanten som snö. Efteråt duttade jag med min limpenna och strösslade sedan över glittrigt embossingpulver som frostig snö.


Här har jag använt vit skimrande cardstock som bas, mattan/ramen är mörkt blå.

Granar med mörkt grön bas
Här har jag använt vit cardstock som bas, mattan/ramen är mörkt grön.

granar grön ram
Här har jag använt vit cardstock som bas, mattan/ramen är mörkt grön.

glittrande granar

glittrande granar 2

Snö
Snön längst ner på korten.

9 svar till “Julkort 2011 – granar

  1. isa 30 december, 2011 kl. 23:38

    Gott nytt år till dig med!

  2. Therese 1 januari, 2012 kl. 09:54

    Underbara kort!
    God Fortsättning!
    Kram

  3. Ping:Julkort 2012 – granar « handmade by mallan

  4. Kerstin 23 februari, 2015 kl. 22:08

    Toppenfina! Vad är det för granstämpel?

Kommentera

