handmade by mallan

handmade cards by mallan

Lisbeth 60 år

Jag ville göra ett färgglatt och glittrigt kort när Lisbeth fyllde 60 år. Det fick bli i grönt och rosa.

Lisbeth 60 år!
Jag gjorde kortet av cardstock i ljusgrönt glittrigt papper. Jag stansade ut en bård med min scalloped border punch och på den klistrade jag fast namnet. Namnet är utstansat i samma papper som kortet är gjort av. Muffinsformen är även den i det gröna pappret och den har jag kört genom min ”wellpappress” på båda ledder. Själva muffinsen är från min scalloped cirkle punch som jag har klippt av i botten. På muffinsen har jag klickat ut rosa glitterlim och siffrorna är utstansade i samma gröna papper som kortet.


Närbild på muffinsen.


Jag satte fast muffinsen med en liten distanskudde så den skulle sticka ut lite.


Inuti stämplade jag ”grattis” med en blomma i rosa färg och skrev min hälsning under.

Kommentera

