handmade by mallan

handmade cards by mallan

Turkost

En tjej fyllde 11 och eftersom hennes favoritfärger är turkost och grönt, så försökte jag göra ett kort i ”hennes” färger.


Vitt kort som bas. Rundade hörn på både kortet och det turkosa pappret. I nederkant ett genomskinligt silvrigt papper, pvanpå det ett randigt turkost, grönt och silvrigt papper. Ovanpå detta en blomma och siffrorna 11 utstansade med CQ tång.


Blomman utstansad i samma turkosa papper som själva bakgrundspappret. Den sitter fast med distanskudde.


Även siffrorna har jag stansat ut i det turkosta pappret.


Inuti kortet har jag stämplat en blomma och ”Grattis!” med turkos stämpeldyna. Detta har jag sedan embossat med klart embossingpulver.


Jag tycker verkligen det blir något extra när man embossar det man stämplat. Upphöjt, glansigt och fint.

4 svar till “Turkost

  1. Ingrid - Inola 6 februari, 2011 kl. 15:26

    Tack för alla söta kommentarer i min blogg, det värmer! Det här kortet gillar jag jättemycket, stiligt och elegant!

  2. Therese 7 februari, 2011 kl. 17:12

    Turkost är ljuvligt fint!!!
    Tack snälla för peppande kommentarer inne hos mig ♥♥♥
    Kramar om

  3. Mia 10 februari, 2011 kl. 09:23

    Riktigt läckert turkost kort!! Tack för alla dina supergulliga kommentarer på min blogg! Tja ideérna kommer ibland av sig självt, ibland hämtar jag inspiration på nätet…så det är olika. =)

    Kram!

  4. Maria 22 februari, 2011 kl. 22:03

    Jag älskar turkos och papperet är snyggt, det blir lite mera liv med den strukturen.

Kommentera

