handmade by mallan

handmade cards by mallan

Presentkort

För ganska länge sedan såg jag en video hos Dawn där hon gjorde ett presentkort. När jag nu skulle ge bort pengar i present ville jag göra det lite roligare än ett vanligt kort.

Såhär blev min variant, jag kommer absolut göra fler kort!

Kortet framifrån, vit cardstock som bas. Gult mönstrat papper utklippt i två storlekar. Sedan brunt, blått och mönstrat papper med ugglor i mitten. Det är den ”rutan” som ser till att kortet är stängt.


Kortet från sidan.


”Locket” eller toppen på kortet. På insidan stämplade jag ”Grattis!” med brun stämpelfärg.


Öppnade kortet och då ser ni de tre delarna av kortet. På den stora vita delen skrev jag vår hälsning. Det går att dekorera med papper eller stämpla något där också.


Jag har tyvärr ingen snygg word window punch som Dawn, så det fick duga med en stjärnstans.

I ”fickan” passar både sedlar och presentkort som är i samma form som kreditkort. Jag känner mig så nöjd och kommer som sagt göra fler kort i alla möjliga färger. Det går att anpassa storleken helt efter hur stort presentkortet är.

5 svar till “Presentkort

  1. Pia 30 januari, 2011 kl. 15:45

    T J U S I G T !!! 🙂

  2. Therese 31 januari, 2011 kl. 19:47

    Åh så fint! Detta måste jag testa!
    Kram ♥

  3. Ping:Stort presentkort « handmade by mallan

Kommentera

