handmade by mallan

handmade cards by mallan

Jul -10 Rött och vitt med snögubbar

Sista delen av julkorten år 2010. Det blev 64 julkort i år, trots att jag hade satt en gräns för mig själv på 45… Jag är hopplös ;), men det är roligt att skicka julkort!

Den här varianten blev på röd cardstock som bas med rundade hörn. Snöflingorna är ”duttade” med snöpenna som jag sedan värmde med embossingfön för att de skulle ”poppa fram”.

Snöstjärnor på rad. De är stämplade på vit cardstock med Versamark watermark stämpeldyna och embossade med silvrigt embossingpulver. Jag har stansat ut dem med cirkelstans och satt fast dem med distanskuddar.

Snögubbarna är stämplade på vit cardstock med svart stämpeldyna. Den svarta färgen har jag embossat med klart embossingpulver. Sedan har jag färglagt snögubbarna i några olika färger med ProMarker-pennor.

4 svar till “Jul -10 Rött och vitt med snögubbar

  1. Mia 30 december, 2010 kl. 10:34

    Roligt att du gillar mina kort! Vad gäller paketen på kortet har jag först klippt ut kvadrater i kartong och sedan klätt dem med mönstrat papper….därav tjockleken. =)

    Kram Mia

  2. Ingrid - Inola 4 januari, 2011 kl. 21:31

    Vilket fint och stilrent kort!

Kommentera

