handmade by mallan

handmade cards by mallan

Jul -10 Ljusblått och vitt

Ljusblått kort med rundade hörn som bas. Några olika varianter på bakgrund.

Stämplade snöstjärnor som enbart är stämplade med Versamark watermark stämpeldyna.

Snöflingor ”duttade” med snöpenna som jag sedan värmde med embossingfön för att de skulle ”poppa fram”.

Snöstjärnor på rad. De är stämplade på vit cardstock med Versamark watermark stämpeldyna och embossade med silvrigt embossingpulver. De sitter fast med distanskuddar.

Snögubbarna är stämplade på vit cardstock med svart stämpeldyna. Den svarta färgen har jag embossat med klart embossingpulver. Sedan har jag färglagt snögubbarna i några olika färger med ProMarker-pennor.

Inuti har jag stämplat ”God Jul & Gott Nytt År” med Versamark watermark stämpeldyna och embossade med silvrigt embossingpulver.

2 svar till “Jul -10 Ljusblått och vitt

  1. ele 8 januari, 2011 kl. 22:31

    den där snöpennan verkar väldigt intressant

    • mallan 9 januari, 2011 kl. 09:45

      Ja den var lätt att använda och med embossingfönen så blev det bra (jag trodde inte på det innan jag använde den).

      Jag skulle vilja testa att måla med den på en tomteluva, en snödriva eller något o se hur det blir på större yta än bara en prick.

      Den finns på Panduro o var inte så dyr, så det är ju värt att testa 🙂

      Ha en bra dag! //mallan

      Skickat från min iPhone

Kommentera

