handmade by mallan

handmade cards by mallan

Hjärtan i mossa

Nu till något helt annat. Pyssel i en annan form än det jag normalt gör. Innan alla helgona helgen gjorde jag två hjärtan till kyrkogården. Brukar normalt köpa färdiga dekorationer, men i år ville jag skapa själv.

Jag köpte två färdiga hjärtan med mossa och hade som bas. Sedan köpte jag några dekorationer. Tittade i förrådet med pärlor och pärlade ihop två hjärtan med hjälp av tunn silvrig ståltråd. Hade tur och en gren från vår ormhassel gick av i höstas, så den använde jag tillsammans med de andra dekorationerna.

Roligt att pyssla med sånt här, som jag inte brukar, så jag tror det blir en tradition att göra dekorationer till kyrkogården själv.

Ett mindre mosshjärta med dekorationer i bruna/natur nyanser.

Sedan gjorde jag ett lite större hjärta med äpplen, pärlor och lite blått i.

Kommentera

