handmade by mallan

handmade cards by mallan

Grattis – barn/nyfödd

Till barn går att göra så många färgglada roliga kort. Det finns mängder med papper, stämplar och jag brukar försöka få med barnets namn på kortet, något som alltid uppskattas.


Två tvillingtjejer fyllde år och jag försökte göra två liknande kort.


Insidan på korten. Stämplar från Panduro, stämplade med svart färg.


Ett kort i orange som jag satte ett brunt papper, lite lagom retro. Kortet sa inte så mycket, men var en bra bas.


Jag stansade ut bokstäver och siffran 2 och klistrade fast.


Två andra kort som är en bra bas. Ett kort är i grunden grönt, det andra creme vitt.


Det gröna kortet får ett namn.


Även det andra kortet får ett namn, den här gången stansar jag ut namnet Oliver i ljusblått papper.


Liknande papper som ovan fast mer i gröna toner.
Kortet är rosa och bokstäverna utstansade i likadant papper
som ovan (den lilla delen med prickar i).


Insida på kortet. Jag har stämplat ordet grattis samt babyfötter i rosa.


Ett rosa kort som bas, ovanpå det turkosa pappret.
Har stansat ut bokstäver och datum i rosa papper och klistrat på.


Fotot gör tyvärr inte den här kortet rättvisa.
Ljusblått kort som bas. Ovanpå ett vitt papper med ljusblå blommor.
På framsidan har jag satt fast bokstäverna för namnet Linus.
Sedan har jag stansat ut ett hjärta på framsidan och
man ser en liten fot på insidan av kortet.


Insidan av kortet ovan. Först har jag stämplat barnet med flaggan på vitt papper.
Målat motivet och satt fast det med distanskuddar. Små fötter till höger i ljusblå färg,
stämplat ordet grattis som jag embossat i silver.

Kommentera

